arkon gjør kontinuerlig utvikling og mindre og større endringer kommer jevnlig. Denne artikkelen er en oversikt over endringene vi legger ut som kan påvirke dere. Artikkelen oppdateres fortløpende og litt uregelmessig :-).
2022
Ny funksjonalitet - jobbes med
- Nye betalingsintegrasjon, bla en helt ny B2B fakturaløsning med støtte for EHF
Ny funksjonalitet - lansert
- Diverse forbedringer ifm innscanning, nå kan vi vise enda mer informasjon på bekreftelsesskjermen med adgangskontroll
2021
Ny funksjonalitet - lansert
- Mye nye funksjonalitet for Corona-håndtering ved arrangementer, ta kontakt for å høre mer om dette!
- smiirl integrasjon! Vil du ha en fysisk counter på arrangementet ditt som viser tall fra arkon, prøv denne!
- Zapier-integrasjonen vår støtter nå trigger ved oppdatering av personer så du kan vedlikeholde en oppdatert liste over personer i andre systemer
- Ny funksjonalitet for å registrere følgere i skjema, velg antall følgere og disse blir da knyttet sammen i arkon
- ID-verifisering med Vipps! Nå kan du kreve ID-verifisering med Vipps i skjema og sikre verifiserte informasjon om navn, e-post, mobile og fødselsnummer/kontonummer
- SMS-utsendelse ved scanning av strekkoder støttes når også ved scanning fra mobil (CodeREADr)
- Ny betalingsløsning med støtte for Vipps og faktura
Diverse forbedring
- Tildeling av seter i salkart, nå kan du tildele flere personer samtidig for å gjøre prosessen mye raskere
- Du kan nå enkelt fjerne setereservasjoner på eksisterende billetter, både fra billettrapporten og siden for setetildeling (bare klikk på et booket sete)
2020
12. oktober
- Hvis du har sendt ut billetter som ikke har fått sete, så kan du nå legge på sete i etterkant, både fra billett-rapporten og salkartvisningen
- Corona-rapport: Hvis du bruker vår skanneløsning for arrangementer, kan du nå hente ut rapporter på hvem som har vært inne samtidig ved evt rapport om smitte.
15. mars
Nå kan du sist innlogget tidspunkt på arrangementet i brukeroversikten.
13. mars
Nå kan du se åpnet status per mottaker i e-postloggen (fungerer ikke for SMS e-postmeldinger enda)
8. mars
- 47 er nå standard landskode i skjema
- Du kan nå sette et tidspunkt for automatisk åpning av registreringsskjema
24. februar
- Du kan nå begrense tilgangen til skanne-sider basert på kategori
2019
2. september
- Skal du lage et skjema som er neste likt et annet? Nå kan du kopiere registreringsskjema med to klikk!
20. august
- Ny aksjon fra rapporter: Set ankommet, kjempekjekt hvis du skal registere mange som ankommet på en gang!
12. august
- Aktivert automatisk fornyelse av festivalabonnementer, alle admins får minst én e-post i påminnelse og mulighet til å oppdatere festivalinformasjon samt sette hvilken dato fornyelsen skal skje på.
- Hotell inn-/utsjekk kan nå ikke redigeres direkte i skjema, styres bare via tilvalg
- Fikset bug som gjorde at kategori ikke ble forhåndsvalgt i rapporter, selv om den var satt som forhåndsvalgt felt i oppsett
- Fikset en bug som gjorde at mobile e-postmeldinger med forsinket utsendelse sendte SMS umiddelbart. Nå går SMS og e-post ut samtidig
6. juni
- Nyhet: Opprett repeterende tilvalg (husk å sette dato først)!
- Ny og forbedret tilvalgsinnsjekk rapport, mulighet for summering og pivotering, ferdige maler med sum på innsjekkede personer per dag.
- Bugfix: Fikset feil som gjorde at custom-logoer ikke fungerte på e-postkvitteringer
- Bugfix: Fikset feil som gjorde at avmeldingssiden fra e-postkvittering ikke fungerte
27. mai
Mange spennende nyheter i denne oppdatering!
- Maler for tilvalgstitler! Spesielt på vaktlister så vet vi at mange føler behovet for å inkludere dato/tidspunkt og tilvalgsgruppe navn i tittelen på tilvalgene. Men dette gjør bla at overføring av tilvalg til framtidige arrangementer kan bli utfordrende. Derfor innfører vi nå tilvalgs-tittelmaler. Under Oppsett -> System -> Tilvalg kan du velge hvordan tilvalgstittelen skal vises i arkon. Ta kontakt med oss hvis du trenger hjelp for å komme i gang, eller du trenger andre maler enn de som ligger der
- Enklere sletting av tilvalgsregistreringer, bare trykk på rød X!
- Fra person tooltip
- Fra vaktlisten i bemanningsverktøyet
- Div bug fixer på kompliserte pakkeoppsett og fødselsnummer i egenoppdatering
- Ny visning på gruppebestilling av billetter
- "Velg alle" knapp for å velge tilvalgsgrupper til egenoppdatering
7. april
- Validering av overlappende tilvalg i egenoppdatering! Nå kan man stoppe folk fra å registrere seg på tilvalg som overlapper i egenoppdatering, perfekt hvis man f.eks. bruker dette til å få folk til å registrere seg selv på vakter
- Ny løsning for innlogging! Bedre single-sign og og mer stabil løsning for å logge inn på support-sidene (men du merker sannsynligvis ikke så mye forskjell enn fin blå bakgrunn)
- Helt ny Zapier integrasjon! Nå har vi både utgående og inngående integrasjon, som betyr at du kan trigger integrasjoner mot 100-vis av andre tjenester når noen registrere seg i arkon. Ta kontakt med oss hvis du ønsker å teste dette. Eksempler kan være:
- Automatisk melde på noen i en Mailchimp e-postliste ved registrering
- Automatisk legge inn person i et CRM system ved registrering
- Sende ut egne custom eposter ved registrering
- Registrere folk i arkon når de f.eks kjøper billett i et annet system
- ++++++++++++
2. februar
- Rettet feil i skjemagenerator som gjorde at man ikke fikk fjernet "vis pris på tilvalg" alternativet
- Gode nyheter til alle dere som har mange arrangementer i arkon! Nå har dere mye mer kontroll over hvordan disse skal vises i menyen, både sortering og automatisk fjerning av gamle arrangementer. Gå til "Min profil" og se på "arrangementer" og "innstillinger"
Under "arrangementer" kan du skjule enkeltarrangementer, samt bytte til arrangementer som ikke lenger vises i menyen.
Under "Innstillinger" kan dere sette hvordan arrangementene skal sorteres, samt sette alternativer for at arrangementer automatisk skal tas ut av menyen når de er ferdige.
26. januar
-
Salkart: Standardkategorier (ikke tilgjengelig og for reservasjon) får nå alltid samme farge (bruk oppdater kategorier for å oppdatere eksisterende salkart)
24. januar
For festivaler så viser nå antall registrerte widget totalt antall inkludert søkere, med eget tall under for antall søkere.
23. januar
- For arrangement med hotelltilknytning: Antall registrerte widgeten på forsiden viser nå antall personer med rombooking.
22. januar
- Nytt versjon av arkon-søk i beta!
- Publiserte personlister:
- Nå kan du endelig redigere personlister selv!
- Nå kan du sette sortering selv
- Du kan også filtrere på personer som har minst ett av de valgte tilvalgene
- Vis salkart tooltip (under vis salkart, i salkart admin) viser nå navn og tilvalg på personer som har booket billett ved mouse over på setet
- Forberedelse for støtte for Amex, avtale signert, kommer snart! (Amex vil ha en annen kostnad, så dette må slås på under Oppsett -> System -> betalingskort
10. januar
- Nå kan du resende alle billetter til én person på e-post, direkte fra billettrapporten
2018
6. desember
- Hurtigsending av SMS fra person tooltip: Nå kan du sende SMS direkte fra søkeresultat/rapporter til enkeltpersoner uten å forlate siden du er på!!
20. november
- Nå kan man filtere personer basert på tilvalg på vaktliste bemanningssiden
- Fikset en feil som gjorde at utsendelse av billetter feilet hvis man fikk over 50 billetter til samme person
- Fikset manglende engelsk oversettelse for knappen "Avmelding" i e-postkvittering
15. november
- Du kan nå laste ned billetter som zip fra "Last ned dokumenter" i kategori-rapporter
- Samtykker i skjema krever nå at man aktivt velger ja eller nei
- Ny nettside live!! https://ww.arkon.no
6. november
- Støtte for billett og CodeREADr opprettelse på event-kunder som kan opprette egne arrangementer
- Oppgradert salkart-løsningen til å benytte nye enda mer stabile domener
1. november
- Abonnementsløsning lansert for festivaler! Automatisk opprettelse av din festival hvert år!
- Bedre oversikt over ditt kundeforhold, admin side med oversikt over fakturaer og abonnementer tilgjengelig rett fra arkon
24. oktober 2018
- Fikset en bug som gjorde at også negative samtykker var synlige i person-vinduet.
8. oktober 2018
- mobile.arkon.no er erstattet med vår nye mobil-site for vaktinnsjekk!
30. juli 2018
- Ny excel-eksport fra tilvalgsrapporten, nå kan man få en matrise med tilvalg som kolonner der man enkelt kan se hvem som er registrert på hvilke tilvalg.
29. juli 2018
- Det blir nå automatisk generert kvittering når man gjør refusjon på kortbetaling fra arkon (blir ikke sendt ut på e-post, men kan lastes ned i transaksjonsoversikten)
27. juli 2018
- For dere som printer kort fra arkon: Nå kan dere også sette personer registrert som ankommet i samme operasjon når dere skriver ut kort fra person-rapportene
24. juli 2018
- Fixet bug som gjorde at man kunne gå over max-antall på tilvalgsregistreringer hvis man brukte bemanningsverktøyet for vakter
12. juli 2018
- Nå kan man se antall vakter en person er registrert på i ankomstregistrering
11. juli 2018
- Vi lanserer mobile e-postmeldinger! Les mer her: https://arkon.zendesk.com/hc/no/articles/360006754374
20. juni 2018
- Gode nyheter for eksternbrukere! Nå kan de som registrerer personer velge flere av tilvalgene de har kvote på, per person.
13. juni 2018
- Diverse forbedringer på søket, bedre søketreff på navn (også med spesiell tegn som -)
- Muligheter for å sortere søkeresultat i etterkant, samt søke i søkeresultatet
11. juni 2018
- Nå kan man bruke samtykker for å filtrere hvem som skal vises i publiserte personlister
3. juni 2018
- GDPR-klar løsning for personvernerklæringer
- Opprett personvernerklæringer og knytt disse til registreringsskjema
- Hold kontroll på hvilke versjoner av personvernerklæringene registreringer skjer under
- Alle som registrerer seg får lenke til erklæring i e-post kvittering
- GDPR-løsning for sletting
- Sett opp slette-regler som gjør automatisk sletting av personer etter arrangementet
- GDPR-løsning for samtykker
- Opprett samtykker og samle inn disse via registreringsskjema
- Filtrer på samtykker i e-post/SMS kommunikasjon og rapporter
- Løsning for de registrerte å endre samtykker i etterkant
- Raskere lasting av registreringsskjema, vi har forbedret cachen mange ganger så skjemaene skal laste raskere
- Forbedringer på billetter:
- Du kan nå sette opp billett-tilvalg til å ikke bli utsendt hvis de ikke har sete
- Du kan få sendt ut billetter på SMS automatisk ved registrering
- For arkon hotell: Ny versjon av arkons hotellrom integrasjon
- Støtte for XML-filer til import for Opera hotellsystem
- Støtte for mer avanserte rom-type oppsett (undertyper, lenke til IDer i hotellsystem)
- Mindre endringer:
- Print-knapp tilgjengelig på kategori-rapporter
- Søkefelt tilgjengelig på tabellen med korttransaksjoner
- Ny flyt for å endre passord på egen bruker via tilsendt e-postlenke
12. mai 2018
- Fikset bug som gjorde at sorteringsrekkefølge på bemanningssiden ikke fungerte
25. april 2018
- Visning av salkart med booking-status er nå tilgjenglig under oppsett seteplaner
- Billettinformasjon og sete-booking er nå inkludert i detaljlisten i excel-eksport fra tilvalgsrapport
20. april 2018
- Lagt ut "skriv-ut" knapp for kategori-rapporter
18. april 2018
- Forbedringer på søkefunksjonen
18. mars 2018
- Fikset feil som gjorde at man ikke fikk lasted ned dokumenter i personkortet
8. mars 2018
- Bugfix for excel-rapporter på søknader
14. februar 2018
- Nå vises søknadsprioritering i e-postkvittering for søknadsskjemaer
12. februar 2018
- Gruppebestilling av billetter støtter nå salkart! Vi følger opp med mer statistikk for å gjøre oversikten enda bedre.
- Man kan nå legge på priser på tilvalg uten at man har betalingsmodul
- Diverse endringer på integrasjon med skanneapplikasjon, støtte for skanning av billetter oppgradert.
- Fikset en feil som gjorde at språket i e-postkvitteringene ikke følget språket satt på skjema
- Fikset feil i oppdatering av private e-postmaler som gjorde at noen ikke fikk endret dem selv
- Fjernet muligheten for å embedde video i e-post-editoren da støtte for video er så dårlig i e-postklientene
- Fikset feil som gjorde at man ikke kom til send SMS siden med riktig mottaker hvis man trykket på et mobilnummer i en rapport
3. februar 2018
- Fikset en feil på fletting i e-poster av navn og e-post for kategoriansvarlig
20. januar 2018
- Vi lanserer salkartløsning!! Les mer her https://support.arkon.no/hc/no/articles/360000499594
24. januar 2018
- Ny funksjon for å sende bekreftelses e-post til brukere, dukker opp på alle brukere som ikke har fullført registrering seg under Personer -> brukere
- Ny funksjon på import av personer fra fil, man kan nå importere egne strekkoder. Nyttig hvis man ønsker å bruke strekkoder fra et annet system til innskanning i arkon.
- Fikset smårusk på import av personer fra fil, da man noen ganger ikke kunne søke opp personen etterpå
17. januar 2018
- Fikset feil som gjorde at man fikk opp "ingen mottakere" i e-postklienten hvis man hadde begrenset tilgang på sin bruker.
- Lagt ut flere fikser for å forbedre e-poststabilitet
9. januar 2018
- Vi viser nå antall personer bak kategorien på "Lag rapport" - siden
- Fikset en bug som gjorde at refundering av innbetalinger ikke fungerte som den skulle
- Forbedret visning av person kommentarer i rapporter (og fikset det samme i excel-eksport)
- Lagt ut første versjon av timerapport for vaktlister (erstatter den gamle no show rapporten)
3. januar 2018
- Fikset bug i SMS varsling på tilvalg som gjorde at meldinger ikke ble sendt
- Fikset bug i overføring av personer mellom arrangementer som gjorde at personene ikke ble søkbare like etterpå + at ankommetstatus ble overført
- Nå får du opp en fin bjelle på oppsett -> tilvalg på alle tilvalg som er satt opp med varsling
30. desember 2017
- Endret standardoppsettet på betalingsskjema til å ikke godta registreringer som har totalsum = 0
- Lagt til nytt alternativ i skjemagenerator for å godta registreringer når totalsum = 0 på betalingsskjema
Kommentarer
0 kommentarer
Artikkelen er stengt for kommentarer.